דירוגה של ישראל: 32 מתוך 193[*]
מי מודד?
המדד פותח על-ידי חברת Brand Finance, העוסקת באסטרטגיית פיתוח מותגים והעצמתם בעולם.
מה נמדד?
עוצמה רכה של מדינות, באמצעות מדידת כוחה של מדינה כמותג בעולם.
מגמה רב-שנתית:
ב-2020 המדד כלל 60 מדינות, וישראל דורגה במקום ה-25, ושמרה עליו גם ב-2021, בעת שהמדד הורחב ל-105 מדינות. ב-2022 עלתה למקום ה-23 מתוך 120 מדינות, וב-2023 ירדה למקום ה-27 מתוך 121 מדינות. ניתן לראות שיפור במיתוגה של ישראל בעולם עד לשנת 2022, ומאז היחלשות ביחס למדינות אחרות.
המדינות המובילות:
חמש המדינות המובילות במדד זה הן ארצות-הברית, אנגליה, סין, יפן וגרמניה.
מתודולוגיה:
המדד בודק את מידת ההיכרות של אזרחי העולם עם מדינות אחרות, וכיצד הן נתפשות בעיניהם. המדדים חושבו על בסיס סקרי אינטרנט של אוכלוסיות מטרה בהיקף של כ-170,000 איש במעל 100 מדינות. השאלונים מתייחסים למספר ממדים: היכרות, מוניטין ומידת השפעה. המשיבים נשאלים על נכונותם להמליץ על מדינה כיעד להשקעה או כמקור לרכישת מוצרים ושירותים, ועל תפישותיהם בנוגע להתנהלות המסחרית במדינה, יחסיה הבינלאומיים, והחינוך, המדע והתרבות בתחומה.
מדד העוצמה הרכה העולמי | Global Soft Power Index | נתוני ישראל

