דירוגה של ישראל: 32 מתוך 193[*]
מי מודד?
המדד פותח על-ידי חברת Brand Finance, העוסקת באסטרטגיית פיתוח מותגים והעצמתם בעולם.
מה נמדד?
עוצמה רכה של מדינות, באמצעות מדידת כוחה של מדינה כמותג בעולם.
מגמה רב-שנתית:
ב-2020 המדד כלל 60 מדינות, וישראל דורגה במקום ה-25, ושמרה עליו גם ב-2021, בעת שהמדד הורחב ל-105 מדינות. ב-2022 עלתה למקום ה-23 מתוך 120 מדינות, וב-2023 ירדה למקום ה-27 מתוך 121 מדינות. ניתן לראות שיפור במיתוגה של ישראל בעולם עד לשנת 2022, ומאז היחלשות ביחס למדינות אחרות.
המדינות המובילות:
חמש המדינות המובילות במדד זה הן ארצות-הברית, אנגליה, סין, יפן וגרמניה.
מתודולוגיה:
המדד בודק את מידת ההיכרות של אזרחי העולם עם מדינות אחרות, וכיצד הן נתפשות בעיניהם. המדדים חושבו על בסיס סקרי אינטרנט של אוכלוסיות מטרה בהיקף של כ-170,000 איש במעל 100 מדינות. השאלונים מתייחסים למספר ממדים: היכרות, מוניטין ומידת השפעה. המשיבים נשאלים על נכונותם להמליץ על מדינה כיעד להשקעה או כמקור לרכישת מוצרים ושירותים, ועל תפישותיהם בנוגע להתנהלות המסחרית במדינה, יחסיה הבינלאומיים, והחינוך, המדע והתרבות בתחומה.