קול קורא: המכון למחשבה ישראלית

פרס ספר העיון הישראלי ע״ש הלל קוק

המכון למחשבה ישראלית (ע"ר) מכריז על הענקת פרס ע"ש הלל קוק לשנת תשפ"ד- 2024.
הפרס יוענק לספר עיון בשפה העברית אשר עוסק בישראליות – בבעיות המבניות של מדינת ישראל; בקשר בין דת ולאום ודת ומדינה; בדיונים הקשורים בלאום הישראלי או בכל צורה ואופן של ניסוח הישראליות מחדש - ואשר פורסם בשלוש השנים שקדמו למועד האחרון להגשת המועמדות.
הפרס, בסך של 40,000 ש״ח, יוענק לספר שיבחר על ידי חבר השופטים אשר מונה על ידי הועד המנהל של המכון.

ההרשמה לשנת 2024 נסגרה!
בהצלחה לכל המועמדים

הלל קוק (1915-2001)
שליח האצ"ל לניו יורק שפעל במהלך מלחמת העולם השנייה להביא לידיעת הממשל האמריקאי את העדויות הראשונות להשמדת היהודים באירופה. עם חזרתו ארצה ב-1947 פעל להקמת מדינה המבוססת על לאום אזרחי – הלאום הישראלי. כחבר במועצה המכוננת התנגד בתוקף לפיזורה ב-16 לפברואר 1949, ותבע כי תכתב חוקה לפני הבחירות לכנסת הראשונה. עד יום מותו קרא לכתיבת חוקה וליסוד לאום ישראלי.

חבר השופטים:

יו״ר - פרופ׳ בקי קוק
נציג המכון - מר מרדכי כהן
נציג ציבור - פרופ׳ מעוז עזריהו

להרשמה:

יאיר אטינגר, פרומים (זמורה ביתן, 2019)

מנימוקי השופטים:
"אי אפשר להבין את הדינמיקה הפוליטית והחברתית בישראל ללא הניתוח המעמיק והחד שמעמיד בפנינו אטינגר בספרו. ספרו הוא לכן דוגמא נפלאה של "ההיסטוריה של ההווה" של גל הארכובה החשוב ביותר כיום של החברה בישראל. האם "הסרוגים הפרומים" הנוהגים כעת את הגאיי ההיסטוריה הישראלית יביאו את החברה בישראל כולה – על כלל סיפוריה, מחלוקותיה, וקבוצות השיוך השונות שלה, ובכלל זה גם סיפורו של הסכסוך הישראלי-ערבי – לחוף מבטחים?! ימים יגידו."

טקס הענקת הפרס 2023

ד״ר מירב אלוש-לברון
ד״ר מירב אלוש-לברון, לנגד עיניים מזרחיות

טקס הענקת הפרס 2022

ד״ר משה ברנט, ענייני היהודים

טקס הענקת הפרס 2021

יאיר אטינגר, פרומים

המכון למחשבה ישראלית מזמינכם להיות מחברי המכון ולהירשם לניוזלטר שלנו!

בתור חברי המכון תקבלו, מיילים על תכני המכון, הזמנות להרצאות, ותוכלו לנהל תקשורת בין-אישית איתנו ולשאול כל שאלה שעולה ברוחכם. כמו כן, תכנים אקסלוסיביים שרק חברים מקבלים

בואו לחשוב יחד איתנו...