קול קורא: המכון למחשבה ישראלית

פרס הסרט התיעודי הישראלי ע״ש אלי קליר

המכון למחשבה ישראלית (ע"ר) מכריז על הענקת פרס ע"ש אלי קליר לשנת תשפ"ד-2024.
הפרס יוענק לסרט דוקומנטרי בשפה העברית העוסק בישראליות - בחברה ובתרבות הישראלית, בבעיות המבניות של מדינת ישראל, בלאום הישראלי או בכל צורה ואופן של ניסוח הישראליות מחדש - אשר פורסם בחמש השנים שקדמו למועד האחרון להגשת המועמדות. הפרס, בסך של 10,000 ש״ח, יוענק לסרט שיבחר על ידי חבר שופטים אשר מונה על ידי הועד המנהל של המכון.

ההרשמה לשנת 2024 נסגרה!
בהצלחה לכל המועמדים​

אלי קליר (1931-2019)
אלי (אלחנן) קליר, נולד בתל אביב בשנת 1931. בוגר המחזור הראשון של האוניברסיטה העברית במשפטים. יחד עם עבודתו כעורך דין במשרד האוצר ומשרד המשפטים, היה פעיל בתנועות שלום, ועסק בקידום תוכנית כלכלית שתעודד חלוקה שוויונית יותר של המשאבים. ספרו ״ נקודת השבר״, שהתפרסם בשנת 2002, עוסק בתקופה שהביאה לקום המדינה, ומציג את תפיסותיהם השונות של ויצמן ובן גוריון בנוגע לדילמות איתן התמודד היישוב היהודי באותן שנים. פעל להפיכת ישראל למדינה המבוססת על שיטת בחירות אזורית ועל חוקה.

חבר השופטים:

יו"ר- ד"ר שירז קליר
נציג ציבור – עו״ד משה קריף
נציגת ציבור – מר רפאל בלולו

להרשמה:

אליפלט: דוד שלי גיבור, שקד גורן


מנימוקי השופטים:

"אליפלט הוא סרט שבליבו אהבה, קשר אנושי וקבלה לאדם על כל מורכבותו ושברירותו. דרך שזירת הסיפור של משפחתו, שקד גורן מאפשר גם לבחון את הערכים שהחברה הישראלית מצדדת בהם, והמחיר האנושי שבא יחד איתם…. הסיפור האישי של שקד גורן מפיח תקווה ביכולת שלנו להמשיך ולהיפתח כחברה, שבה כול האליפלטים, ללא הבדל דת, גזע ומין, יוכלו למצוא את מקומם."

טקס הענקת הפרס 2023

מורן איפרגן
מורן איפרגן, ז׳ה טם, רונית אלקבץ

טקס הענקת הפרס 2022

מיכל ויץ, קופסא כחולה

טקס הענקת הפרס 2021

שקד גורן, אליפלט: דוד שלי גיבור (2019)

המכון למחשבה ישראלית מזמינכם להיות מחברי המכון ולהירשם לניוזלטר שלנו!

בתור חברי המכון תקבלו, מיילים על תכני המכון, הזמנות להרצאות, ותוכלו לנהל תקשורת בין-אישית איתנו ולשאול כל שאלה שעולה ברוחכם. כמו כן, תכנים אקסלוסיביים שרק חברים מקבלים

בואו לחשוב יחד איתנו...